Raw food, Recept, Vegan

Min müsli

Jag gör ofta min egen müsli, då vet jag vad som finns i den och jag kan smaksätta precis som jag vill ha den. Måtten är ungefärliga, blanda så att du är nöjd med fördelningen.

  • 2 dl kokosflingor
  • 1 dl kokoschips (naturella, osötade)
  • 1 dl gojibär
  • Kanel efter smak
  • Kardemumma efter smak
  • 1 dl solrosfrön
  • 1 dl pumpafrön
  • ½ dl russin

Tips! I december när det började närma sig jul så hade jag i pepparkakskryddor och rivet skal från apelsin, supergott!

Blanda ihop allting och försvara i en glasburk med tättslutande lock för att ha på din smoothie, gröten, yoghurt eller liknande.

Kommentera

